Co to jest dress code? Wstęp
„Wygląd to 80% sukcesu” – Woody Allen
„Wygląd to 80% sukcesu” – Woody Allen
Dress code to zbiór reguł dotyczących zasad doboru garderoby do okoliczności w określonym miejscu i czasie. Dress code jest elementem szerszego pojęcia, które nazywamy etykietą czyli ustalonymi zasadami (normami) zachowania zarówno w sytuacjach towarzyskich jak i zawodowych. czytaj dalej
Dress code służbowy to wewnętrzne standardy firmy dotyczące ubioru i wyglądu pracowników w godzinach i miejscu pracy, to część etykiety w biznesie. czytaj dalej
„Niedbałość w ubiorze jest moralnym samobójstwem” Honore de Balzac
Wizerunek – image to zespół informacji na temat osoby czy instytucji, czyli to jak postrzegają nas inni. We współczesnym świecie odgrywa rolę pierwszoplanową.
Ubiór od zawsze był elementem wyglądu zewnętrznego człowieka i odgrywał znaczącą rolę społeczną będąc wyraźnym komunikatem zrozumiałym dla większości członków społeczeństwa. Służył nie tylko jako ochrona przed zimnem i skrywał nagość ale od zawsze był sposobem na wyrażanie swojego odrębnego ja i służył akcentowaniu pozycji w hierarchii społecznej.
Pracodawca może podjąć decyzję o używaniu przez pracownika stosownej odzieży służbowej – reprezentacyjnej. Mając na uwadze odpowiedni standard pracy, Pracodawca powinien w Regulaminie Pracy umieścić zapisy o obowiązku noszenia strojów firmowych podczas wykonywania przez pracowników obowiązków służbowych. Charakterystyka stroju firmowego, obowiązek i zasady jego noszenia oraz właściwego stałego oznakowania winny być szczegółowo określone w Regulaminie Pracy, obowiązującym każdego pracownika na podstawie umowy o pracę.
Kolor obecny był w życiu człowieka od początku jego istnienia. Na przestrzeni wieków każda kultura przypisywała kolorom symboliczne znaczenia. Różne barwy miały i mają w rozmaitych kulturach odmienne, niekiedy przeciwne znaczenia symboliczne. Dzięki odkryciom archeologicznym nie tylko odkryto istnienie barwników i pigmentów w najstarszych jaskiniach ale odczytano też mistyczne znaczenia przypisywane barwom przez starożytnych. czytaj dalej
Jak zauważyła Pang Li Kin- doświadczona specjalistka do spraw wizerunku: „Kolory działają w magiczny sposób. Bez jednego słowa wywołują uczucia, emocje i zamiary. Poza tym odzwierciedlają stanowisko, status i władzę. Ułatwiają skupianie uwagi bądź powodują jej rozproszenie. Z ich pomocą można wywoływać dowolny wpływ.”
Na turystów, którzy Bazylikę św. Piotra planują odwiedzić w mini spódnicach, krótkich spodenkach, czy bluzkach odsłaniających ramiona, czeka niemiła niespodzianka. Watykańscy strażnicy są nieugięci i osobom niestosownie ubranym zamiast zwiedzania oferują obejrzenie wnętrza świątyni w kolorowym folderze. W miejscach, w których preferowany jest biznesowy dress code obowiązują takie same zasady. czytaj dalej
„Moda jest najskuteczniejszą bronią przemysłu tekstylnego przeciw ciągle rosnącej trwałości materiału”.
Autor: Marlena Dietrich czytaj dalej