Dress code prywatnie i służbowo.

Dress code to zbiór reguł dotyczących zasad doboru garderoby do okoliczności w określonym miejscu i czasie. Dress code jest elementem szerszego pojęcia, które nazywamy etykietą czyli ustalonymi zasadami (normami) zachowania zarówno w sytuacjach towarzyskich jak i zawodowych. czytaj dalej

Krótka historia języka ubioru

Ubiór od zawsze był elementem wyglądu zewnętrznego człowieka i odgrywał znaczącą rolę społeczną będąc wyraźnym komunikatem zrozumiałym dla większości członków społeczeństwa. Służył nie tylko jako ochrona przed zimnem i skrywał nagość ale od zawsze był sposobem na wyrażanie swojego odrębnego ja i służył akcentowaniu pozycji w hierarchii społecznej.

czytaj dalej

Odzież służbowa a przepisy

Pracodawca może podjąć decyzję o używaniu przez pracownika stosownej odzieży służbowej – reprezentacyjnej. Mając na uwadze odpowiedni standard pracy, Pracodawca powinien w Regulaminie Pracy umieścić zapisy o obowiązku noszenia strojów firmowych podczas wykonywania przez pracowników obowiązków służbowych. Charakterystyka stroju firmowego, obowiązek i zasady jego noszenia oraz właściwego stałego oznakowania winny być szczegółowo określone w Regulaminie Pracy,  obowiązującym każdego pracownika na podstawie umowy o pracę.

czytaj dalej

Historia kolorów

Kolor obecny był w życiu człowieka od początku jego istnienia. Na przestrzeni wieków każda kultura przypisywała kolorom symboliczne znaczenia. Różne barwy miały i mają w rozmaitych kulturach odmienne, niekiedy przeciwne znaczenia symboliczne. Dzięki odkryciom archeologicznym nie tylko odkryto istnienie barwników i pigmentów w najstarszych jaskiniach ale odczytano też mistyczne znaczenia przypisywane barwom przez starożytnych. czytaj dalej

Kolor a wizerunek biznesowy

Jak zauważyła Pang Li Kin- doświadczona specjalistka do spraw wizerunku: „Kolory działają w magiczny sposób. Bez jednego słowa wywołują uczucia, emocje i zamiary. Poza tym odzwierciedlają stanowisko, status i władzę. Ułatwiają skupianie uwagi bądź powodują jej rozproszenie. Z ich pomocą można wywoływać dowolny wpływ.”

czytaj dalej

Letnie mroki i uroki biznesowej elegancji

Na turystów, którzy Bazylikę św. Piotra planują odwiedzić w mini spódnicach, krótkich spodenkach, czy bluzkach odsłaniających ramiona, czeka niemiła niespodzianka. Watykańscy strażnicy są nieugięci i osobom niestosownie ubranym zamiast zwiedzania oferują obejrzenie wnętrza świątyni w kolorowym folderze. W miejscach, w których preferowany jest biznesowy dress code obowiązują takie same zasady. czytaj dalej