„Wygląd to 80% sukcesu” – Woody Allen

 

Witamy w naszej szkole dress school

Chcemy przybliżyć pojęcie dress code’u i jego historię, jego znaczenie wizerunkowe i marketingowe. Opisujemy szczegółowo definicje i stosowane słownictwo, ilustrujemy ważne zasady doboru ubrań i najczęściej popełniane błędy. Przedstawiamy podstawowe informacje z zakresu etykiety biznesowej. Dla urozmaicenia opowiadamy ciekawostki z historii poszczególnych elementów stroju. Prezentujemy ciekawe stylizacje z najnowszymi trendami w modzie a także wiele praktycznych rad. Polecamy ciekawe lektury i najlepsze blogi. Promujemy tzw. slow fashion i co ważne piszemy o przemilczanym problemie ekologii w przemyśle odzieżowym.

Szukaj na naszym blogu:

Działy naszego bloga:

Najnowsze artykuły:

2.12. Grubymi nićmi szyte czyli warunki pracy w fabrykach dostawców polskich firm odzieżowych w Bangladeszu.

Przeczytałam ostatnio wstrząsający dokument, który  powstał na podstawie raportu z 2014 roku, na podstawie badań warunków pracy w fabrykach dostawców polskich firm odzieżowych przy wsparciu przedstawicieli i przedstawicielek organizacji pracowniczych i związków zawodowych w Bangladeszu.  Został opracowany na podstawie badań przeprowadzonych w Dhace, stolicy Bangladeszu, wśród pracownic i pracowników trzech wybranych fabryk szyjących ubrania LPP S.A., Monnari Trade S.A. oraz Carry sp. z o.o. Publikacja przygotowana została przez Polską Zieloną Sieć, Fundacje Kupuj Odpowiedzialnie www.ekonsument.pl i koalicję Clean Clothes Polska www.cleanclothes.pl przy wsparciu funduszy z UE. czytaj dalej

2.11. Nae- vegan portugalski design i eko produkt

„Fashion with compassion” to hasło portugalskiej firmy Nae Vegan produkującej obuwie. Nazwa firmy pochodzi od pierwszych liter  hasła

NO ANIMAL EXPLOITATION.

Firma kieruje się  wegańską filozofią, troską o środowisko i etyką w zakupach ale jednocześnie zwraca wielką uwagę na design i atrakcyjność  stylistyczną swoich  wyrobów. Do produkcji używa  nie tylko włókien pochodzenia roślinnego, których uprawa odbywa się z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju i wspierania lokalnych wytwórców ale także włókien pochodzących z recyclingu. Wśród stosowanych przez firmę Nae  do produkcji obuwia surowców wystepują:

–  antyalergiczne i oddychające mikrowłókna powstałe z przetworzonej bawełny, nylonu i poliestru  z certyfikatem OEKO-TEX,

–  wodoodporny, lekki i oddychający korek, który jest pozyskiwany w sposób niewpływający na wzrost drzew,

– włókna uzyskane z recyklingu opon i butelek PET,

– włókna uzyskane we współpracy z firmą Pinatex  pochodzące z przerobu  liści ananasa,  które stanowią odpad w uprawach tego owocu ( o firmie Pinatex, która na Filipinach wspiera lokalnych farmerów i  organizuje produkcję włókien pisałam już na naszym blogu). czytaj dalej

Nasze wpisy są zróżnicowane nie tylko z uwagi na tematykę, ale także z uwagi na osoby autorek.

Katarzyna Aleksandra Danowska

Katarzyna Aleksandra Danowska

Dyrektor ds. strategii i kreacji, ekspert w zakresie wizerunku biznesowego przedstawia zbiór najważniejszych informacji dla osób, którym wiedza z zakresu dresscode’u niezbędna jest w codziennej pracy przy tworzeniu właściwego wizerunku swojego i swoich pracowników. Propaguje idee slow-fashion i ekologii.

Katarzyna Pałcik

Katarzyna Pałcik

Projektantka i stylistka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. W 2014 obroniła z wyróżnieniem dyplom magisterski  na Wydziale Tkaniny i Ubioru. Jej kolekcja RE-CONSTRUCTION oparta na recyklingu  zdobyła wiele nagród między innymi I miejsce w konkursie Łódź Miastem Talentów oraz  wyróżnienie podczas konkursu Złota Nitka 2015. Założycielka marki RE-LESS którą charakteryzuje minimalizm formy i unikatowość. Nazwa marki odnosi się do hasła „less is more” nawiązując do czasów kiedy ubrań było zdecydowanie mniej, ale za to ich jakość a zarazem wartość była bardzo wysoka. Człon „re” odnosi się również do metody recyklingu, który częściowo wykorzystywany jest do tworzenia ubrań marki.

Marta Leśniak

Marta Leśniak

Z wykształcenia historyk sztuki, przygotowała lekkie, interesujące do czytania przy porannej kawie materiały z zakresu historii mody, ubioru i etykiety.

Miłego czytania.

Twoje ubranie decyduje o tym jak widzi cię świat. Zwłaszcza dziś, gdy kontakty międzyludzkie są tak szybkie, ubiór jest błyskawicznym językiem.
- Miuccia Prada