„Wygląd to 80% sukcesu” – Woody Allen

 

Witamy w naszej szkole dress school

Chcemy przybliżyć pojęcie dress code’u i jego historię, jego znaczenie wizerunkowe i marketingowe. Opisujemy szczegółowo definicje i stosowane słownictwo, ilustrujemy ważne zasady doboru ubrań i najczęściej popełniane błędy. Przedstawiamy podstawowe informacje z zakresu etykiety biznesowej. Dla urozmaicenia opowiadamy ciekawostki z historii poszczególnych elementów stroju. Prezentujemy ciekawe stylizacje z najnowszymi trendami w modzie a także wiele praktycznych rad. Polecamy ciekawe lektury i najlepsze blogi. Promujemy tzw. slow fashion i co ważne piszemy o przemilczanym problemie ekologii w przemyśle odzieżowym.

Twoje ubranie decyduje o tym jak widzi cię świat. Zwłaszcza dziś, gdy kontakty międzyludzkie są tak szybkie, ubiór jest błyskawicznym językiem.
- Miuccia Prada

Najnowsze artykuły:

wszystkie artykuły
79. Czy to jest koniec dress code’u

Męskie krawaty mają pasować do „struktury kostnej twarzy”, panie muszą nosić bieliznę w cielistym kolorze, a „życie rajstop przedłużają dobrze wypiłowane paznokcie u stóp” – radził szwajcarski bank swoim pracownikom parę lat temu. A jak dress code ma się dzisiaj?

czytaj dalej

78. Sustainable fashion- modny trend

Dzisiejszy wpis poświęcam kolejnej nowince w dziedzinie tzw. sustainable fashion czyli modzie kreowanej z poszanowaniem środowiska. Obecnie to gorący temat, choć ciągle niestety postrzegany raczej jako  ciekawostka na  rynek niszowy. czytaj dalej

76. Zara rozpocznie recykling ubrań

“Zara goes green with cast-off clothing recycling bins”. Pisałam niedawno o niezwykle wartościowym koncepcie  proekologicznym   „Relove it”  a  wcześniej „ World Recycle Week” wprowadzonym przez markę  H&M,

czytaj dalej

75. Nowe eko technologie

Pisałam już wielokrotnie, że przemysł odzieżowy jest dużym zagrożeniem dla środowiska  i  że niezwykle cenne są wszelkie działania proekologiczne podejmowane przez każdego z nas i  znane sieci ( jak choćby działania H&M, które zachęcają do recyklingu zużytej odzieży).  czytaj dalej

Szukaj artykułów:

Nasze wpisy są zróżnicowane nie tylko z uwagi na tematykę, ale także z uwagi na osoby autorek.

Katarzyna Aleksandra Danowska

Katarzyna Aleksandra Danowska

Dyrektor ds. strategii i kreacji, ekspert w zakresie wizerunku biznesowego przedstawia zbiór najważniejszych informacji dla osób, którym wiedza z zakresu dresscode’u niezbędna jest w codziennej pracy przy tworzeniu właściwego wizerunku swojego i swoich pracowników. Propaguje idee slow-fashion i ekologii.

Katarzyna Pałcik

Katarzyna Pałcik

Projektantka i stylistka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. W 2014 obroniła z wyróżnieniem dyplom magisterski  na Wydziale Tkaniny i Ubioru. Jej kolekcja RE-CONSTRUCTION oparta na recyklingu  zdobyła wiele nagród między innymi I miejsce w konkursie Łódź Miastem Talentów oraz  wyróżnienie podczas konkursu Złota Nitka 2015. Założycielka marki RE-LESS którą charakteryzuje minimalizm formy i unikatowość. Nazwa marki odnosi się do hasła „less is more” nawiązując do czasów kiedy ubrań było zdecydowanie mniej, ale za to ich jakość a zarazem wartość była bardzo wysoka. Człon „re” odnosi się również do metody recyklingu, który częściowo wykorzystywany jest do tworzenia ubrań marki.

Marta Leśniak

Marta Leśniak

Z wykształcenia historyk sztuki, przygotowała lekkie, interesujące do czytania przy porannej kawie materiały z zakresu historii mody, ubioru i etykiety.

Miłego czytania.
Spis treści
2. Co to jest dress code?

Dress code to zbiór reguł dotyczących zasad doboru garderoby do okoliczności w określonym miejscu i czasie. Dress code jest elementem szerszego pojecia, które nazywamy etykietą czyli ustalonymi zasadami (normami) zachowania zarówno w sytuacjach towarzyskich jak i zawodowych. czytaj dalej

6. Krótka historia języka ubioru

Ubiór od zawsze był elementem wyglądu zewnętrznego człowieka i odgrywał znaczącą rolę społeczną będąc wyraźnym komunikatem zrozumiałym dla większości członków społeczeństwa. Służył nie tylko jako ochrona przed zimnem i skrywał nagość ale od zawsze był sposobem na wyrażanie swojego odrębnego ja i służył akcentowaniu pozycji w hierarchii społecznej.

czytaj dalej

7. Odzież służbowa a przepisy

Pracodawca może podjąć decyzję o używaniu przez pracownika stosownej odzieży służbowej – reprezentacyjnej. Mając na uwadze odpowiedni standard pracy, Pracodawca powinien w Regulaminie Pracy umieścić zapisy o obowiązku noszenia ubrania służbowego podczas wykonywania przez pracowników obowiązków służbowych. Charakterystyka ubrania służbowego, obowiązek i zasady jego noszenia oraz właściwego stałego oznakowania winny być szczegółowo określone w Regulaminie Pracy,  obowiązującym każdego pracownika na podstawie umowy o pracę. czytaj dalej

8. Historia kolorów

Kolor obecny był w życiu człowieka od początku jego istnienia. Na przestrzeni wieków każda kultura przypisywała kolorom symboliczne znaczenia. Różne barwy miały i mają w rozmaitych kulturach odmienne, niekiedy przeciwne znaczenia symboliczne. Dzięki odkryciom archeologicznym nie tylko odkryto istnienie barwników i pigmentów w najstarszych jaskiniach ale odczytano też mistyczne znaczenia przypisywane barwom przez starożytnych. czytaj dalej

9. Kolor a wizerunek biznesowy

Jak zauważyła Pang Li Kin- doświadczona specjalistka do spraw wizerunku: „Kolory działają w magiczny sposób. Bez jednego słowa wywołują uczucia, emocje i zamiary. Poza tym odzwierciedlają stanowisko, status i władzę. Ułatwiają skupianie uwagi bądź powodują jej rozproszenie. Z ich pomocą można wywoływać dowolny wpływ.”

czytaj dalej

10. Letnie mroki i uroki biznesowej elegancji

Na turystów, którzy Bazylikę św. Piotra planują odwiedzić w mini spódnicach, krótkich spodenkach, czy bluzkach odsłaniających ramiona, czeka niemiła niespodzianka. Watykańscy strażnicy są nieugięci i osobom niestosownie ubranym zamiast zwiedzania oferują obejrzenie wnętrza świątyni w kolorowym folderze. W miejscach, w których preferowany jest biznesowy dress code obowiązują takie same zasady. czytaj dalej

13. Tkaniny koszulowe – przewodnik

Skoro bliska ciału koszula to należy zadbać aby uszyta była z najbardziej komfortowej w noszeniu, przewiewnej i miłej w dotyku, przyjaznej dla ciała 100% bawełny. Niewskazane są  mieszanki bawełny i włókien poliestrowych ani poliamidowych, czyli syntetycznych. Włókna syntetyczne, co prawda mniej się gniotą, ale po pierwsze nie mają tak szlachetnego wyglądu a ponadto nie przepuszczają powietrza co zwiększa potliwość, z którą i tak wiele osób ma problem.
czytaj dalej

14. Krótka historia męskiej koszuli

Koszula może pochwalić się jedną z bardziej spektakularnych karier w historii mody. Kiedyś była bielizną, skrupulatnie ukrywaną przed światem, dziś tworząc z krawatem niezwykle zgrany duet  stanowiący kwintesencję męskiej elegancji, w dalszym ciągu sama występuje z rzadka. Jest jednak nieodzowna  i w połączeniu z marynarką stanowi  niezbędny element męskiej garderoby. czytaj dalej

16. Tkaniny wełniane

Na Bliskim Wschodzie wyroby z wełny wytwarzano już w starożytności. Najpopularniejszym rodzajem wełny jest wełna owcza. Najwyższej jakości wełnę, bardzo miękką, puszystą, o cienkich włóknach otrzymuje się z owiec rasy merynos. Grubszą wełnę uzyskuje się z ras owiec długowełnistych i nizinnych. Długość włókien wełny owiec długowełnistych, dochodzi nawet do 40 cm.  czytaj dalej

17. Panie – wbrew biznesowej elegancji

Podstawowa zasada przy kreowaniu   kobiecego wizerunku biznesowego to umiar i zdecydowane rozdzielenie wizerunku zawodowego i osobistego. Im mniej informacji o naszej sferze prywatnej w stroju służbowym tym lepiej. Zadaniem bowiem właściwego wizerunku jest nie tyle podkreślenie naszej kobiecości, upodobań, gustów i wdzięków, co przekazanie czytelnego, niczym nie zakłóconego, komunikatu o naszych kompetencjach zawodowych, profesjonalizmie, wiarygodności i spójności z rolą jaką pełnimy, czyli tożsamością zawodową. Oddzielenie strefy prywatnej i zawodowej jest podstawowym założeniem biznesowej etykiety.

czytaj dalej

18. Panowie – wbrew biznesowej elegancji

Wizerunek biznesmena  w dużej mierze zależy od jego wyglądu. Tylko dbałość o szczegóły i znajomość zasad pozwoli na zbudowanie właściwego wizerunku pewnego siebie mężczyzny,  w każdym calu eleganckiego, kompetentnego i budzącego zaufanie. czytaj dalej

19. Zwis męski czyli historia krawata

W jednym z lokali gastronomicznych przedstawionych w kultowym filmie Miś, Stanisława Barei, spotkać się można było z opinią, że „klient w krawacie jest mniej awanturujący się”. Co prawda nikt tego jeszcze naukowo nie udowodnił, ale trudno zaprzeczyć, że dziś umiejętnie dobrany krawat to świadectwo profesjonalizmu i szacunku.Historia krawata to przykład jednej z najbardziej spektakularnej z karier w świecie męskiej elegancji.
czytaj dalej

20. Nie tylko krawat

Jeden z popularnych teleturniejów. Gra o najwyższa stawkę i pytanie: „Fular, plastron, musznik to”? Odpowiedź A: instrumenty dęte drewniane, odpowiedź B: owady z rodziny wywilżankowatych, odpowiedź C: elementy męskiej garderoby. My znamy prawidłowe rozwiązanie. czytaj dalej

21. Ile jest sposobów wiązania krawata?

W jednej ze swoich książek amerykańska pisarka, Gail Carriger zadała sobie i swoim czytelnikom odwieczne pytanie: „Kto przechodzi większe katusze, człowiek w kiepsko zawiązanym krawacie czy ludzie skazani na jego widok?”. Sprawa przedstawiałaby się zdecydowanie prościej, gdyby każdy do perfekcji opanował choć jeden z krawatowych węzłów.
czytaj dalej

23. Historia damskich spodni

Dziś są jednym z podstawowych elementów damskiej garderoby. Modowa rewolucja, na drodze której kobiety walczyły o prawo do noszenia spodni, swoim pasjonującym przebiegiem, śmiało konkurować może z bestsellerowymi powieściami kryminalnymi. Warto więc poznać ją nieco dokładniej… czytaj dalej

24. Dżinsy – historia niezwyczajna

Dwanaście lat temu, w opuszczonej kopalni na kalifornijskiej pustyni Mojave znaleziono dżinsy marki Levi’s z roku 1880. Spodnie ubrudzone woskiem ze świecy, którą amerykański górnik oświetlał sobie drogę w tunelu, okazały się prawdziwym skarbem. Wystarczyło 120 lat, by dżinsy, pierwotnie sprzedane za równowartość 1 dolara, na aukcji internetowej osiągnęły cenę 46 tysięcy razy wyższą. Na tym właśnie polega dżinsowy fenomen. czytaj dalej

26. Historia mody plażowej.Część 1

Kostium kąpielowy to bez wątpienia jeden z najważniejszych elementów wakacyjnego ekwipunku. Aż trudno uwierzyć, że strój plażowy, który dziś w walizce zajmuje tak niewiele miejsca, na początku swojej burzliwej historii mógł ważyć nawet kilkanaście kilogramów. czytaj dalej

27. Historia mody plażowej.Część 2

Na kartach historii damskiej mody plażowej nie brakowało obyczajowych skandali, watykańskich klątw i wielkich rewolucji. Zdecydowanie mniej burzliwe, choć równie ciekawe, są dzieje męskich strojów kąpielowych, które w ramach przedurlopowych przygotowań warto poznać nieco lepiej. czytaj dalej

28. Od dubletu do garnituru.Męskie marynarki

Obecna w świecie biznesu, polityce, na wielkich galach i najważniejszych uroczystościach. Dziś synonim elegancji, przed laty element stroju negliżowego. Męska marynarka – element garderoby o bardzo przewrotnej historii. czytaj dalej

29. Dress code-słownik

Aby biegle poruszać się po powszechnie już przyjętych w słowniku biznesowym angielskich wyrażeniach dotyczących zasad doboru garderoby do określonych sytuacji poniżej przedstawiam ich krótką wykładnię. Szczegółowe informacje znajdą się w artykułach poświęconych poszczególnym rodzajom garderoby. czytaj dalej

30. Świat na wysokich obcasach

Marilyn Monroe zapytana kiedyś, co myśli na temat szpilek, odpowiedziała: „Nie wiem, kto je wymyślił, ale my kobiety zawdzięczamy mu bardzo wiele.” Trudno nie zgodzić się z tą opinią, warto jednak pamiętać, że buty na wysokim obcasie, dziś zajmujące jedno z honorowych miejsc w damskiej garderobie, na początku swojej historii były… obuwiem męskim idealnie nadającym się do pracy w rzeźni. czytaj dalej

32. Kult damskiej torebki. Część pierwsza.

Wiele prawdy kryje w sobie wypowiedziane na planie amerykańskiego serialu Desperate Housewives,zdanie: „Każda torebka mówi coś o kobiecie, do której należy, nawet jeśli ona sama nie zdaje sobie z tego sprawy.” Damska torebka jest nie tylko niezbędnym dodatkiem – przechowalnią codziennego bagażu. To ona nadaje charakter każdej kobiecej stylizacji i świetnie odnajduje się w roli powierniczki największych tajemnic. Biorąc pod uwagę tak odpowiedzialne funkcje, wybór właściwej torebki okazuje się być nie lada wyzwaniem. czytaj dalej

33. Kult damskiej torebki. Część druga.

It bags, czyli kult ekskluzywnych damskich torebek, których zdobycie wymaga zapisania się na kilometrowej liście oczekujących, wydawać się może wyłącznie kosztowną fanaberią. W rzeczywistości jest jednak bardzo dobrą, długoterminową inwestycją, ponieważ It bags nie mają w zwyczaju wychodzić z mody. czytaj dalej

34. Modowe wynalazki Mademoiselle Chanel

Choć sama twierdziła, że „modą jest to, co wychodzi z mody”, wykreowała trendy, które nie mają daty ważności. Tworzyła przez blisko sześćdziesiąt lat, swoją pracą konsekwentnie budując definicję ponadczasowej, klasycznej elegancji. Mityczny Prometeusz ofiarował światu ogień – Mademoiselle Coco Chanel małą czarną, tweedowy żakiet i torebkę na łańcuszku. czytaj dalej

35. Historia damskiej bielizny

Nawet najwytworniejsza kreacja może stracić swój blask bez odpowiednio dobranej bielizny. Trudno więc wyobrazić sobie, że bieliźniane akcesoria, będące dziś jednym z najważniejszych elementów, zarówno damskiej jak i męskiej garderoby, w swojej współczesnej formie weszły w powszechne użycie zaledwie kilkadziesiąt lat temu. czytaj dalej

36. Historia męskiej bielizny

Wiele racji miał Woody Allen, mówiąc: „Nie wierzę w życie pozagrobowe, ale na wszelki wypadek zabiorę zmianę bielizny”. Współcześnie bielizna jest przecież podstawowym elementem zarówno damskiej, jak i męskiej garderoby, niezbędnym w niemalże każdych okolicznościach. Ale jeszcze kilkadziesiąt lat temu sytuacja wyglądała zupełnie inaczej. czytaj dalej

37. Mały przegląd obuwia męskiego

Bernhard Roetzel w swojej książce Gentleman. Moda, która nie przemija napisał, że: „Lepiej wystąpić na bosaka lub tylko w skarpetkach, tłumacząc się religijnymi powodami lub kradzieżą bagażu, niż – występując w nieodpowiednim obuwiu – stracić twarz”. Choć niektórym stwierdzenie to wydać się może nieco zbyt radykalne, trudno się z nim nie zgodzić. Buty są przecież wizytówką człowieka… czytaj dalej

38. Z barwnych dziejów męskiego obuwia.

Słuszność starego porzekadła mówiącego o tym, że „Buty są wizytówką człowieka”, potwierdzona została po raz kolejny za sprawą ankiety przeprowadzonej niedawno wśród użytkowniczek jednego z amerykańskich portali społecznościowych. Ponad 90% ankietowanych przyznało bowiem, że wyrabiając sobie zdanie o nowopoznanym mężczyźnie, bierze pod uwagę rodzaj oraz wygląd jego obuwia. Ale czy zawsze męskie wybory obuwnicze miały tak istotny wpływ na jakość pierwszego wrażenia? czytaj dalej

39. Wiosenne trendy: black&white

Czerń i biel dominowały na wybiegach podczas pokazów kolekcji na wiosenny sezon 2013.To połączenie kolorów, bardzo klasyczne i często stosowane, przez różnych projektantów różnie jest interpretowane. czytaj dalej

40. Wiosenne trendy navy&blue

Te kolory zdominowały wiosenną paletę barw. Już dawno projektanci nie pokazywali zestawianych ze sobą wszystkich odcieni niebieskiego i granatu. Blondynki powinny być szczęśliwe, bo dla nich to wymarzona kolorystyka, zwłaszcza w wydaniu „total look”. czytaj dalej

41. Wiosenne trendy: paski i kwiatki

Pięknie zakwitły wiosenne kwiaty  w paskowym ogrodzie. Soczyste kolory, kontrastowe zestawienia, wyraziste wzory, żadne tam łagodne pastelowe łączki. Ten trend łączy 2 ważne nurty sezonu-  klasyczne paski ale za to we wszystkich kierunkach : poprzeczne, podłużne, skośne i do nich romantyczne kwiatki w nowym wydaniu. Dla kobiet, które nie boją sie być zauważane. czytaj dalej

42. Najważniejsza para w męskiej garderobie

Choć stara brytyjska prawda głosi, że „Biznesmen dobiera skarpetki do spodni, a dżentelmen do humoru”, decyzje dotyczące tego niepozornego elementu męskiej garderoby zawsze powinny być bardzo starannie przemyślane. czytaj dalej

43. Wiosenne kolory dla Panów

Czy w obecnej modzie jest podział na kolory męskie i damskie? Absolutnie nie! Jest pełne równouprawnienie. A pastelowe róże dla Panów są jak najbardziej są trendy. Pokazujemy przykładowe stylizacje do pracy uwzględniające wiosenne gorące kolory i czekamy na wiosenne słońce.

czytaj dalej

46. Soczyste kolory

Lato w pełni. Piękna, soczyście kolorowa pora roku. Możemy cieszyć się wszystkimi barwami lata w codziennych stylizacjach, bo żaden kolor nie zdobył w tym roku palmy pierwszeństwa. To świetna wiadomość dla   tych, którzy mają swoje ulubione kolory. Także dla tych, którzy  przy doborze kolorów do typu urody kierują się podziałem na kolorystyczny typ urody wiosny, lata, jesieni i zimy. czytaj dalej

47. Owocowych kolorów c.d

Letni mix kolorów, owocowo kolorowo ciąg dalszy. Dziś pokazujemy kilka odcieni o  bardzo soczystym brzmieniu : co powiecie o kolorze arbuzowym albo malinowym? Albo pomidorowym? Pyszne prawda…. czytaj dalej

49. Biała bluzka

Ma ją w szafie każda z nas. W garderobie kobiet pojawiła się w końcu XIX wieku jako uzupełnienie kostiumu i od tego czasu zagościła na stałe, początkowo stając się symbolem odświętnego stroju i szczególnej okazji . czytaj dalej

50. Kolorowy początek jesieni

Nieodwołalnie nadeszła jesień. Ma swoje zalety, cieszy oczy kolorami pożółkłych liści i pachnie szarlotką z cynamonem. Pora  pomysleć o jesiennych nowinkach w  kolorach i fasonach. Przedstawiamy dziś pierwszą porcję  najważniejszych wiadomości na temat  najważniejszych kolorów sezonu i  stylizacje w nowych barwach. czytaj dalej

51. Czerwone wino i śliwki węgierki

Tyle, ile odcieni i barw wina z różnych szczepów i tyle, ile różnych rodzajów śliwek, tyle możliwych kolorów ciemnoczerwonych i fioletowych w naszych kolejnych jesiennych stylizacjach. Wydaje się, że  to najważniejszy kolor sezonu, sądząc po tym, że wszystkie znane światowe marki,  nawet te znane z zamiłowania do klasycznych, nieśmiertelnych kolorów jak np. DKNY czy Max Mara mają go w swoich kolekcjach i prezentują piękne burgundowe skórzane dodatki. Poniżej  fantastyczne torebki z najnowszej kolekcji DKNY i zaraz po nich przykładowe stylizacje w śliwkowo – winnej palecie. czytaj dalej

52. Jesienny casual dress code dla Panów

W modzie męskiej już od dawna nie brakuje kolorów i wzorów zwłaszcza w modzie casual. Pokazujemy Panom jesienne stylizacje oparte o topowe marki. Wcale nie tak trudno jest wystylizować się na np. Hermes’ look czytaj dalej

53. Jesienne stylizacje dla Panów
Dziś pokazujemy tradycyjne zestawienia kolorów ale niebanalne. Ciekawe jest połączenie różnych odcieni błękitu i niebieskiego z szarością oraz granatu z czernią. Klasycznie a sylwetka nowoczesna i w trendach.

czytaj dalej

54. Bielszy odcień bieli na wiosnę

Nowe trendy na wiosnę pokażemy w kilku odsłonach. Dziś króluje biel we wszystkich odcieniach ale  w wersji minimalistycznej i monochromatycznej. Nie dodajemy żadnych akcentów kolorystycznych.  Szaleństwo barw zostawiamy na później. czytaj dalej

55. Róż i już

Róż i już ….. dla każdego a raczej każdej coś ulubionego. Moda jest dla nas wyjątkowo łaskawa, bo różnorodność trendów oznacza, że jest w czym wybierać. Ale tez łatwo sie w tym gąszczu propozycji zagubić, potrzebne są dobre inspiracje i samoświadomość. czytaj dalej

56. Letnia szafa modnego mężczyzny

Jasne kolory latem to nic nowego ale tyle pasteli i bieli widocznych w trendach dla Panów nie było dawno. Konserwatyści mogą wybrać coś z palety gołębich szarości i błękitów. Dla odważnych odcienie pudrowego różu albo kolorowy akcent do monochromatycznego, jasnego zestawu. czytaj dalej

57. Letnia szafa modnego mężczyzny c.d.

Na kolor sezonu zdecydowanie wyrasta niebieski: najbardziej uniwersalny i klasyczny z męskich kolorów. Projektanci proponują zestawienia zarówno w jednym odcieniu, np. wszystko w błękicie czy granacie jak i kompozycje złożone z różnobarwnych elementów ale w ramach jednej palety kolorystycznej, czyli zabawa odcieniami. czytaj dalej

58. Wzory, wzory, wzory

Dzisiaj prezentujemy dosyć wymagające zestawienia. Tylko najbardziej zaprawieni w modowych bojach potrafią dobrze połączyć kratę, kratkę, kropki i całą gamę abstrakcyjnych wzorów, jakie oferują nam projektanci w tym sezonie. Jeśli nie jesteście pewne swoich wzorzystych kreacji bezpieczniej będzie zestawić je z gładką górą lub gładkim dołem. Pamiętajcie też, że mimo słonecznego lata i panujących upałów, nadmierna nagość i śmiałość nie jest mile widziana w stroju służbowym. czytaj dalej

59. Zabawa we wzory c.d.

Z utęsknieniem czekamy na najlżejszy podmuch wiatru, który choć trochę schłodzi temperaturę.Przypominamy jednak, że biznesowy dress code nie znosi upałów, pozwalając na bardzo umiarkowane odsłanianie ciała! W wielu biurach wnętrza są na szczęście klimatyzowane.
A dziś ciąg dalszy trudnego tematu – wzory i wzorki w zestawach na chłodniejsze dni.
czytaj dalej

60. Czy na pewno jesteś eko jeśli kochasz modę?

W związku z coraz większym zainteresowaniem kwestiami ekologicznymi, postanowiłam poruszyć to zagadnienie w odniesieniu do branży odzieżowej. Przez długi czas nie zastanawiano się, jaki wpływ na środowisko naturalne ma przemysł odzieżowy, głównie z powodu pozornie bardziej szkodliwych sektorów gospodarki. Ekologiczna edukacja jednakże jest tu bardzo potrzebna.  czytaj dalej

61. Stylizacje dla Panów na koniec lata.

Lato nieubłaganie zbliża się do końca. Dzisiejsze stylizacje dla Panów zdecydowanie w kolorach już lekko zszarzałych, nostalgicznych choć nie bez małego stylistycznego szaleństwa zwłaszcza jeśli chodzi o zestawienie kolorów. A niedługo przegląd najnowszych jesiennych trendów w kolekcjach damskich i męskich. czytaj dalej

62. Męskie kraty

Kolejna odsłona trendów na nadchodzący sezon jesień/zima 2014 w kolekcjach dla Panów. Wśród modnych deseni bezapelacyjnie wygrywa krata w każdym wydaniu. Obejrzyjcie nasze stylizacje. Krata traci swój charakter wzoru typu casual. Każdy znajdzie z pewnością wzór, który nawet dla zdeklarowanych przeciwników będzie do zaakceptowania. czytaj dalej

63. Wszystkie odcienie szarości

Szara eminencja – kolor, który nigdy nie wychodzi z mody a w dobrze dobranym odcieniu pasuje do każdego typu urody. Co więcej, pasuje do wszystkiego co mamy w szafie, a w biznesowym dress code pasuje w każdej sytuacji. Dziewczyny ruszajcie na zakupy, coś szarego w każdej szafie musi się znaleźć i będzie jak znalazł w kolejnym sezonie. czytaj dalej

64. Płaszcze – klasyka

Ciepła, słoneczna jesień już do nas raczej nie wróci i trzeba założyć coś co nie tylko doda nam urody ale przede wszystkim miękko i ciepło otuli. Oferta projektantów i producentów jest bardzo rozmaita. Przygotowaliśmy więc mały przewodnik po najnowszych i najważniejszych trendach sezonu. Dziś prezentujemy część pierwszą: klasyka w trzech kolorach – biały, szary i czarny. czytaj dalej

65. Płaszcze – c.d.

Dziś ciąg dalszy mody płaszczowej. W poprzednim wpisie prezentowaliśmy klasykę. Zabrakło najpopularniejszego w swojej klasie płaszcza w kolorze camel. Uzupełniamy i dodajemy kolejne zdjęcia najmodniejszych w tym sezonie fasonów i wzorów. Co prawda elegantka powinna najpierw mieć w szafie dobry, a co za tym idzie drogi, klasyczny płaszcz, nie można zapomnieć jednak o fankach mody. Te zaś na pewno wybiorą świadomie okrycie za duże, w modną kratę biało- czarną. czytaj dalej

66. Powiew wiosny

Mamy nadzieję, że wkrótce zima stanie się tylko odległym wspomnieniem. Na przywołanie wiosny mamy dla Was nowe trendy,nowe kolory i nowe pomysły. czytaj dalej

67. Ponadczasowe wzory i wzorki

Kratki duże i małe, paski wąskie i szerokie, jodełka, kropeczki i wiele innych deseni. Kążda miłośniczka wzorów cos dla siebie znajdzie. Najbardziej popularne zestawienie to biały z czarnym, ale szczypta koloru także mile widziana. Piękna moda! czytaj dalej

68. Wiosna w odcieniach czerwieni

Uwaga Panowie, szykujcie się na rewolucje w swojej garderobie. W tym sezonie najmodniejsze kolory to odcienie czerwieni oraz głęboka Marsala. Odczarujcie trochę pogodę i zainwestujcie w nowy element ubioru albo poszukajcie kolorowych dodatków w szafie. Wiosna tuż tuż! czytaj dalej

69. Polska moda na eko

Kilka miesięcy  temu poruszałam zagadnienia dotyczące wpływu mody na środowisko oraz znaczenia ekologii  w branży odzieżowej. Dziś  opowiem o coraz większej popularności rodzimych marek, które specjalizują się w SLOW FASHION. czytaj dalej

70. Letnie stylizacje dla Panów

Przedstawiamy letnie stylizacje dla Panów – pomimo panujących upałów, mężczyznom nie pozwala się w oficjalnym ubiorze na zbyt wiele. Jasne kolory, lżejsze i delkatne materiały – to jedyne odstępstwa na jakie mogą sobie pozwolić nawet w najgorętsze dni. czytaj dalej

71. Stylizacje Jesień – Zima 2015

Prezentujemy stylizacje na zbliżający się nieuchronnie sezon jesienno – zimowy. Jest z czego wybierać, nie zapominajmy zatem o kolorach: odcieniach czerwieni, indygo, khaki i beżach i wzorach: w kwiaty, paski i kratki. czytaj dalej

72. Slow fashion – modny trend

Od pewnego czasu  poświęcam niektóre moje wpisy zagadnieniom z dziedziny „Jak być świadomym konsumentem mody” – czyli SLOW FASHION. To bardzo ciekawy trend, który w przeciwieństwie  do FAST FASHION oznacza nasz sprzeciw nie tylko wobec zjawiska powszechnej, globalnej uniformizacji czyli ton takich  samych ciuchów w sieciówkach na całym świecie  ale co ważniejsze oznacza nasz sprzeciw  wobec  nieludzkich warunków pracy w zakładach w Azji produkujących za grosze odzież dla  globalnych marek.  czytaj dalej

74. Czy przemysł odzieżowy może być eko?

To kolejny wpis z  ważnego cyklu ekologia vs przemysł odzieżowy.  Dla przypomnienia – produkcja tkanin  z punktu widzenia ochrony środowiska jest niezwykle  szkodliwa i to zarówno z włókien naturalnych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego jak i włókien syntetycznych. czytaj dalej

75. Nowe eko technologie

Pisałam już wielokrotnie, że przemysł odzieżowy jest dużym zagrożeniem dla środowiska  i  że niezwykle cenne są wszelkie działania proekologiczne podejmowane przez każdego z nas i  znane sieci ( jak choćby działania H&M, które zachęcają do recyklingu zużytej odzieży).  czytaj dalej

76. Zara rozpocznie recykling ubrań

“Zara goes green with cast-off clothing recycling bins”. Pisałam niedawno o niezwykle wartościowym koncepcie  proekologicznym   „Relove it”  a  wcześniej „ World Recycle Week” wprowadzonym przez markę  H&M,

czytaj dalej

78. Sustainable fashion- modny trend

Dzisiejszy wpis poświęcam kolejnej nowince w dziedzinie tzw. sustainable fashion czyli modzie kreowanej z poszanowaniem środowiska. Obecnie to gorący temat, choć ciągle niestety postrzegany raczej jako  ciekawostka na  rynek niszowy. czytaj dalej

79. Czy to jest koniec dress code’u

Męskie krawaty mają pasować do „struktury kostnej twarzy”, panie muszą nosić bieliznę w cielistym kolorze, a „życie rajstop przedłużają dobrze wypiłowane paznokcie u stóp” – radził szwajcarski bank swoim pracownikom parę lat temu. A jak dress code ma się dzisiaj?

czytaj dalej