„Wygląd to 80% sukcesu” – Woody Allen

 

Witamy w naszej szkole dress school

Chcemy przybliżyć pojęcie dress code’u i jego historię, jego znaczenie wizerunkowe i marketingowe. Opisujemy szczegółowo definicje i stosowane słownictwo, ilustrujemy ważne zasady doboru ubrań i najczęściej popełniane błędy. Przedstawiamy podstawowe informacje z zakresu etykiety biznesowej. Dla urozmaicenia opowiadamy ciekawostki z historii poszczególnych elementów stroju. Prezentujemy ciekawe stylizacje z najnowszymi trendami w modzie a także wiele praktycznych rad. Polecamy ciekawe lektury i najlepsze blogi. Promujemy tzw. slow fashion i co ważne piszemy o przemilczanym problemie ekologii w przemyśle odzieżowym.

Szukaj na naszym blogu:

Działy naszego bloga:

Najnowsze artykuły:

4.34. Damskie koszule – ważny trend!

Damska koszula, biała bluzka, która z nas jej nie  ma? Taka koszula to niezbędny element w szafie  każdej pracującej kobiety, dla której zawodowy  wizerunek ma znaczenie. Jej rola ciągle wzrasta, bo obecnie kojarzy się nie tylko z business dress code. czytaj dalej

4.33. Wiosna, wiosna, wiosna ach to TY…….

Już wszyscy marzymy o ciepłych promieniach słońca i kolorowych radosnych stylizacjach. A tu wiosna nie nadchodzi.    Spróbujmy może  zapomnieć o wietrze, deszczu i niskiej temperaturze i na przekór pogodzie ubierzmy coś kolorowego, haftowanego i kwiecistego. Może  pomogą Wam nasze wiosenno-letnie stylizacje.

czytaj dalej

Nasze wpisy są zróżnicowane nie tylko z uwagi na tematykę, ale także z uwagi na osoby autorek.

Joanna

Joanna

Katarzyna Aleksandra Danowska

Katarzyna Aleksandra Danowska

Dyrektor ds. strategii i kreacji, ekspert w zakresie wizerunku biznesowego przedstawia zbiór najważniejszych informacji dla osób, którym wiedza z zakresu dresscode’u niezbędna jest w codziennej pracy przy tworzeniu właściwego wizerunku swojego i swoich pracowników. Propaguje idee slow-fashion i ekologii.

Katarzyna Pałcik

Katarzyna Pałcik

Projektantka i stylistka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. W 2014 obroniła z wyróżnieniem dyplom magisterski  na Wydziale Tkaniny i Ubioru. Jej kolekcja RE-CONSTRUCTION oparta na recyklingu  zdobyła wiele nagród między innymi I miejsce w konkursie Łódź Miastem Talentów oraz  wyróżnienie podczas konkursu Złota Nitka 2015. Założycielka marki RE-LESS którą charakteryzuje minimalizm formy i unikatowość. Nazwa marki odnosi się do hasła „less is more” nawiązując do czasów kiedy ubrań było zdecydowanie mniej, ale za to ich jakość a zarazem wartość była bardzo wysoka. Człon „re” odnosi się również do metody recyklingu, który częściowo wykorzystywany jest do tworzenia ubrań marki.

Marta Leśniak

Marta Leśniak

Z wykształcenia historyk sztuki, przygotowała lekkie, interesujące do czytania przy porannej kawie materiały z zakresu historii mody, ubioru i etykiety.

Miłego czytania.

Twoje ubranie decyduje o tym jak widzi cię świat. Zwłaszcza dziś, gdy kontakty międzyludzkie są tak szybkie, ubiór jest błyskawicznym językiem.
- Miuccia Prada